Pagina's

maandag 2 februari 2015

Legend of Korra!

Korra
Avatar, de Legende van Aang is volgens mij niet meer op de televisie. Maar dat betekent niet, dat je het niet meer kan kijken! Legend of Korra, is het vervolg op de serie de Legende van Aang en ik was er mega verslaafd aan! Was ja, omdat ik de hele serie bijna in een weekend heb gekeken .. Ja, ik vind het geweldig!

De Legende van Aang vond ik als kind altijd heel erg leuk op tv. Maar sinds zo'n twee jaar bestaat ook Legend of Korra. Om heel simpel te zijn, is het een vervolg op de Legende van Aang, maar dan zo'n zeventig à tachtig jaar later en speelt het zich ook in een wat modernere wereld af. Twee jaar geleden begon de serie en ging ik het ook kijken, ik volgde het op een Nederlands site, waar je overigens alle afleveringen kan bekijken van de Legende van Aang en Legend of Korra (bijna allemaal in het Nederlands én Engels). Na seizoen 1, kwam natuurlijk seizoen 2. Maar ik moet eerlijk zeggen dat je echt wel goed moet opletten, want anders begrijp je het verhaal niet, ik begreep het dus niet goed. Het tweede seizoen is best ingewikkeld, want het gaat over allemaal 'Spirits' en dat seizoen begreep ik toentertijd dus niet (Ik bekeek ze in het Engels).

Niet dit weekend, maar dat weekend ervoor had ik een extra lang weekend, want ik was op de maandag ook vrij. En ik pakte Legend of Korra weer op vanaf seizoen 2. En oooh, ik kwam er niet meer vanaf. Het is zo'n gave serie. Het borduurt ook indirect verder op de Legende van Aang, sommige personages komen ook terug in Legend of Korra. De flauwe, maar o zo grappige humor van Sokka komt weer terug in een andere personage, namelijk Bolin, een vriend van Korra. En naast dat ze kunnen water-, vuur-, lucht- en aardesturen kunnen sommige mensen ook metaalsturen (begon al een beetje in de Legende van Aang) en komen er nog andere rare gevallen voorbij, Ik wil niet te veel zeggen wat er allemaal gaat gebeuren, maar het is ontzettend gaaf. Het heeft vier seizoenen. Ik kan eigenlijk niet goed vertellen waar het over gaat, omdat de seizoenen heel erg verschillend zijn, er heel veel andere personages in voorkomen dan in de Legende van Aang en ik niet te veel wil verklappen. Ik zou zeggen, ben je benieuwd zou ik zeker een aflevering gaan kijken! Een aflevering duurt maar 20 minuutjes. Bevalt het je niet, is het zo voorbij en als het je wel bevalt, wens ik je veel plezier en tot over een paar dagen, want dan heb je alle afleveringen bekeken! Hihi.

Alle afleveringen kun je hier bekijken. Het is een hele betrouwbare site en er komen ook nog regelmatig leuke updates over nieuwtjes van de serie en dergelijke. Veel kijk plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen