Pagina's

woensdag 5 november 2014

Sinterkerst feelings

Heeeee, over zo'n anderhalve week is hij weer in het land! En dan bedoel ik natuurlijk Sinterklaas!
Ik heb er zin in, haha. Net als een klein kind. Meestal heb ik dit niet zo, maar ik heb echt zin in de Sinterklaastijd en Kerstmis dat er ook aan zit te komen. Het is gewoon een hele gezellige tijd van het jaar. Nog even wachten en dan is het weer zo ver.
Het wordt natuurlijk steeds kouder (met uitzondering van afgelopen weekend dan) en dat kan een nadeel zijn. Ik heb het namelijk al snel koud, maar je kan dan wel heerlijk weg kruipen in een lekkere warme dikke trui! En er zijn onwijs leuke feesten in het vooruitzicht. Sinterklaas, tja het is eigenlijk een kinderfeest hè, maar je bent nooit te oud voor Sinterklaas. Het is gewoon een heel leuk feest én traditie hier in Nederland. De laatste tijd is hier nogal wat heibel over geweest. Wat mijn mening daarover is? Ik heb geen idee, ik laat het allemaal maar langs me heen gaan. Het Sinterklaas feest blijft voor mij gewoon hetzelfde, met lekker veel cadeaus en gezelligheid! En leuke gedichten, niet te vergeten. Ik zou het ook leuk vinden om met m'n familie surprises te doen, maar daar heeft niemand zin in helaas, haha. Misschien kunnen we dit jaar wel lootjes trekken en dan zonder surprises, maar wel met een gedicht.. Hmm, dat ga ik eens voorstellen, misschien is dat wel een leuk idee.

Kerstmis! Vroeger vond ik Sinterklaas véél leuker dan Kerstmis (ik denk door de cadeautjes), maar Kerstmis heeft ook wel wat vind ik. Het is leuk om met familie samen te zijn en een kerstboom in je huis te hebben. Het optuigen van de kerstboom is altijd een klein drama in mijn huis, omdat de kerstlichtjes altijd vernieuwd moeten worden, omdat ze kapot zijn of het draad zit helemaal in de war, maar als ie eenmaal staat is het toch wel heel leuk. En met kerst zelf natuurlijk heerlijk dineren met iedereen. Het zijn gewoon twee heel gezellig feesten en daar heb ik heel veel zin in!

Kerstkransjes
En natuurlijk de heerlijke kruidnoten en kerstkoekjes, die er alleen zijn rond deze tijd van het jaar, ah heerlijk! Kruidnoten komen er elk jaar ook weer eerder, volgens mij waren ze er al in september! Voor de rest lust ik niet veel snoepgoed. Ik lust geen marsepein, taai taai poppen, pepernoten of schuimpjes, maar de kuidnoten vind ik heerlijk! En met kerst eigenlijk hetzelfde geval, veel dingen zijn gevuld met spijs, in kerstbrood bijvoorbeeld of gevulde koeken. Er is wel één ding dat ik heel erg lekker vind en dat zijn van die kerststerren koekjes, volgens mij heten ze kerstkransjes. Deze bedoel ik, je hebt ze ook nog gesuikerd of met spikkeltjes erop, maar die bedoel ik niet! Kruidnoten en kerstkransjes zijn mijn favourites
met deze feesten.

Sinds vorig jaar, doe ik ook aan Sinterkerst met vriendinnen. Dat is ook echt heel leuk, we trekken lootjes, kopen een leuk cadeau en schrijven een gedicht. Vorig jaar heeft het een beetje gefaald, want we konden maar geen datum prikken en hebben we het ver na Kerstmis gevierd, maar het idee blijft hetzelfde en het was enorm leuk!

Weet jij al wat je gaat doen? Ik heb er in ieder geval zin in!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen